Новините днес

Всички визуални алегории в „Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта”

от Светослав Богданов

„Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта” на Зак Снайдър се превърна в един от най – противоречивите филми на годината. Няма как такъв филм да бъде отхвърлен с лека ръка привсе, че има наистина огромно количество алегории в него и „скрити” сцени.

Да, знаем, че е разхвърлян, прекалено дълъг, със слабо темпо, крайно зрял за комиксов филм и прекалено меланхоличен за негово съжаление. Ние обаче смятаме, че повечето хора не го оцениха подобаващо във визуално отношение. Снайдър винаги е бил режисьор със стилна визия и именно поради тази причина неговата прекомерна употреба на слоу-моушън му спечели неприятно име и подигравки в пространството. В ера, в която продуцентите на Марвъл фокусират филмовата си вселена в много по-стилистични похвати и изключително директни картини (изключает последния комиксов блокбастър „Доктор Стрейндж” до някаква степен), Снайдър се явява като визионер, който знае как да превърне един филм в красиво и ярко изживяване за окото. Из Интернет пространстовото плъзна видео, което предлага много обяснение над визуалните алегории, симетрии и паралели във филма.

Бихме искали да ви покажем как е сглобен един визуален пейзаж, който има връзка с почти всичко – от филми като „2001: Космическа одисея” на Станли Кубрик и „Гражданинът Кейн” на Орсън Уелс, през картини от 18-ти век, включително „Изгубеният Рай” на Густав Дюре, „Банята” на Алфред Стивънс, „Балансът на Терора” на Клеон Петърсън и „Разпятието” на Андреа Мантеня, достигайки до откровени пасажи от „Откровението”. По този начин можем да погледнем почти през очите на Снайдър (дано не виждаме на слоу-моушън приближаващия автобус) и ще направим връзката с изкуството което Зак е изградил с този филм. Вижте видеото по-долу:

Leave a comment

Your email address will not be published.


*