Новините днес

Прогнозите за „Оскар“ 2017 (част втора)

По-малко от четири дни ни делят от 89-тите награди „Оскар“. Вчера обърнахме внимание на няколко категории, сред които двете мъжки актьорски категории. Днес ще продължим с

Чуждоезичен филм



Академията номинира:
Land of Mine – Denmark
A Man Called Ove – Sweden
The Salesman – Iran
Tanna – Australia
Toni Erdmann – Germany

Трябва да спечели: Toni Erdmann – Germany
Ще спечели: The Salesman – Iran
Шанс имат претендентите от Швеция, Иран и Германия. „Тони Ердман“ беше ранният фаворит. Прибра Европейската филмова награда за филм на годината, награди от куп критици, включително от Нюйоркската филмова критика. Но филмът е три часа и не е типичен победител в тази категория. Дълго време беше едва крепящ се frontunner by default, но след политическия скандал, който са заформи около Ашгар Фаради, режисьора на иранския филм, изглежда, че Академията би могла да гласува наградата в полза на Фаради –  по симпатии, а и показвайки явно, че политиката на Тръмп никак не им се нрави – нещо, което е ясно и без този вот, но Академията обича подобни тенденциозни жестове. И ако Фаради наистина спечели в неделя, знайте, че филмът, за който е отличен, е без значение. 

Оригинална музика



Петорката включва:
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

Заслужава да спечели: Mica Levi – Jackie
Ще спечели: Джъстин Хъруитц за La La Land

Нужно ли е да аргументирам защо?! Хъруитц обра и трите големи precursors – наградата „Златен глобус“, наградата на Британската академия, наградата на BFCA. Дори Лосанджелиската филмова критика предпочете композициите от La La Land, а членовете й по презумпция гласуват за dark horses (все пак те остават единствената важна група от критици, която връчи наградата си не на Кейси Афлек, а на Адам Драйвър за „Патърсън“). Няма явна алтернатива.

Оригинална песен



Audition (The Fools Who Dream) – La La Land
Can’t Stop the Feeling – Trolls
City of Stars – La La Land
The Empty Chair – Jim: The James Foley Story
How Far I’ll Go – Moana

Заслужава да спечели: Audition (The Fools Who Dream) – La La Land
Ще спечели: City of Stars – La La Land

City of Stars е по-популярната песен в Ла Ла Ленд, но не може да се отрече, че Audition създава далеч по-силният момент в последния половин час от филма (а и някак успява да хване сърцевината на историята), заради което си мисля, че и двете песни ще имат своите почитатели и е възможно да бъдат задминати от трети претендент, а именно Лин Мануел Миранда, либретиста на Хамилтън – Бродуейската сензация, която обра 11 награди „Тони“ през юни 2016г. – който е на крачка от своя ЕГОТ. Липсва му само О-то. Не вярвам да го получи. Песента звучи като Let It Go Part II. А и филмът не е онзи огромен-ще-раздаваме-Елза-кукли-в-Макдоналндс хит, който беше Frozen. Залагам все пак на City of Stars, най-вече заради купищата награди, които обра. Momentum is everything.

Оригинален сценарий



Hell or High Water
La La Land
The Lobster

Manchester by the Sea
20th Century Women

Заслужава да спечели: Майк Милс за 20th Century Women
Ще спечели: Кенет Лонергън за Manchester by the Sea

Една от най-оспорваните категории тази година. Гилдията на сценаристите избра лесния път, награждавайки Moonlight, който е явен фаворит за адаптиран сценарий на „Оскар“-ите, но според гилдията е оригинален сценарий (гилдията често следва заръките на кампанията на филма, а на драматурга-автор на пиесата, по която е създаден филмът, му се искаше да прибере „Оскар“, възползвайки се от Story by правилото), предпочитайки го пред двата огромни фаворита в категорията за оригинален сценарий на „Оскар“-ите, а именно La La Land и Manchester by the Sea.
Why Manchester?
La La Land взе доста награди, включително Златен глобус.
La La Land е сензация, ще обере куп „Оскар“-и.
Защо си мисля, че членовете на Академията няма да го отбележат в още едно квадратче?

По няколко причини:
1. Академията явно харесва „Манчестър край морето“ и това е една от малкото категории, в които филмът има шанс да се пребори за статуетка. 
2. Кенет Лонергън е уважаван драматург и няколко пъти е бил финалист за Пулицър – snob appeal. 
3. Академията често използва категорията за оригинален сценарий, за да награди филм, който е явен претендент за филм на годината, но по някаква причина тази голяма награда ще му се изплъзне. Шазел ще вземе „Оскар“-а за режисура, така че Академията може да реши да даде шанс и на него, и на Лонергън да прегърнат по един позлатен рицар без гениталии. 
4. Сценарий. Мюзикъли не печелят „Оскар“ за сценарий. Последният награден мюзикъл е от 50-те години. „Манчестър“ е семейна драма. В „Манчестър“ е пълно с диалози, монолози, кризи, изстъпления. Има хумор, има трагедия. Да, предразсъдиците какво представлява това чудо „сценарий“ са налице дори и сред хората, които правят кино. 
5. Наградата БАФТА – единствената, присъждана от самата индустрия – която единият от двата филма спечели, отиде в ръцете на Лонергън. 

Да, ще бъде изключително оспорван вот, но си мисля, че Лонергън има малка преднина. А как ми се иска само Академията да награди чудния и изобретателен сценарий на Майк Милс…

Поддържаща актриса



Вайола Дейвис – Fences (трета номинация за „Оскар“)
Наоми Харис – Moonlight (първа номинация)
Никол Кидман – Lion (четвърта номинация за „Оскар“, има награда за „Часовете“ от 2003г.)
Октавия Спенсър – Hidden Figures (втора номинация, има „Оскар“ за The Help)
Мишел Уилямс – Manchester by the Sea (четвърта номинация )


Заслужава да спечели: Никол Кидман
Ще спечели: Вайола Дейвис
Скука. Вайола. Скука. Политически вот. Скука. Главна роля, маскирана като поддържаща. Скука. Първата чернокожа актриса с три номинации за „Оскар“. Скука. Досега не е печелила. Скука. Казват за третия път… Скука… Ама и самата категория е скука. Пълна е със солидни, но крайно незабележителни изпълнения. Скука.
И защо Грета Гъруиг не получи номинация?! Събудете се, тя е актрисата, която Дженифър Лорънс никога няма да бъде.. А Мишел Моне беше чудна и в двата си филма тази година, но все още е нова в Холивуд. Ще дойде е нейният момент за „Оскар“.
От номинираните бих гласувал за Кидман. В изпълнението й имаше аура. Сияеше. 

До утре…

Leave a comment

Your email address will not be published.


*