Новините днес

За кино с… Добрин Добрев – Додо

Добрин Добрев – ДОДО живее и работи в Пловдив. По професия е актьор, режисьор и драматург. Свободното си време запълва с двете си основни страсти – киното и книгите. Като хоби се занимава с писане на детски приказки и интерактивна литература, но има и една по-тъмна негова половина, едно елтер его, което твори основно в жанровете хорър, фантастика, мистерия и психологически трилър. Тези негови мрачни творения той публикува под псевдонима Дамян Д. Рейнов. Член е на Клуба на авторите на хорър „Lazarus“.

1. На кино в киното или на кино вкъщи?
Гледам почти всички филми които излизат, с изключение на някои специфични жанрове, които си спестявам. Няма как да гледам всичко на кино , затова си оставям преживяването в кино салона за много специални за мен продукции, към които имам предварителна нагласа, които си заслужават да се видят на кино. И не, филмите на Марвел не си заслужават (пробвал съм), нито комедиите и повечето драми… Но смислените епични филми, някои анимации – задължително.

2. Кой е първият филм, за който имаш спомени, че си гледал на голям екран?
Може би „Индиана Джоунс и похитителите на изчезналия кивот“. Спомням си старото кино от соц. време – студено, мирешещо лошо, неуютно… а на екрана – магия…

3.Имат ли българите кинокултура?
На българина по принцип му е слаба културата, слаб му е футболът, слаби са му политиците, слаб му е ангелът… Но той разбира от всичко, особено на маса. Еднакво добре може да направи разбор както на последния мач на Бербатов и най-новия законопроект на парламента, така и на причините за спада в кариерата на Джони Деп… Щото всички те са слаби – а той е най-добрият… ама на маса. Та и кино културата му е такава.

4. А какво мислиш за българското кино?
Болна тема… Краткият отговор е – проблемът на българското кино са сценариите. Проблематика и темите на съвременното кино са обикновено архаични теми като комунизма, прехода, мутрите, наркоманите, защото филмите днес се правят от възрастни режисьори, които се вълноват от тези неща. Но това не са проблемите на днешния млад човек и той не се припознава в тези филми.

5. Скорсезе с Де Ниро или Копола с Пачино?
За мен Де Ниро си остава най-добрият актьор за всички времена и дори посредствените му изпълнения от последните.. мхм… 10 години няма да променят това. Това беше емоционалният ми отговор… А сега рационалния. Като актьор гледам малко по с други очи на пресъздаването на образи на екран. В конкретния случай говорим за две противоположни системи за подход към ролята. При Де Ниро това е така нареченият модел „отвън-навътре“, при който актьорът променя визията си, експериментира с облеклото си, поведението си, гласа си, надебелява, отслабва, пуска брада, мустаци и въобще заприличва максимално на персонажа (отдалечавайки го от своята същност), и буквално се маскира като героя и заживява „в дрехите“ на своя персонаж – пълна външна метаморфоза, в която актьорът отдалечава ролята от собствената си идентичност. Пачино от своя страна използва обратния модел – „Отвътре-навън“, при него е важно какво чувства героя, как преживява случващото му се на екрана, но в същото време актьора приближава ролята до собствената си натура и светоусещане. Аз съм привърженик на първата система и за мен Пачино е уникално добър, но еднакъв във всички роли, докато Де Ниро е хамелеон (поне в по-младите си години). Надявам се не го обясних твърде сложно.

6. Според теб кой от съвременните режисьори ще се превърне в легендарна емблема за световното кино?
Любимите ми режисьори са Дейвид Финчър, Спилбърг, Скорсезе и Тарантино, ама те май вече не са много съвременно кино? Но пък каква емблема са!

7. Кой е филмът, който всички харесват, а ти искрено ненавиждаш и защо?
„Stalker“
(1979) на Андрей Тарковски. От всеки кадър на този филм струи СКУКА…

8. Случвало ли ти се е да промениш изцяло мнението си за даден филм при повторното му гледане?
Доста любими навремето филми сега ми се струват толкова зле, демоде, бутафорни. Разглези ни CGI-а… Пресен пример е старият „То“. Като цяло, за да гледам един филм повторно, трябва да е минало достатъчно време, за да съм го забравил дотолкова, че в съзнанието ми да е останало само едно „усещане“.

9. Кои са трите филма, които би взел със себе си в изолирана среда?
„Лабиринтът на Фавна“, „Спасяването на редник Райън“
и „Дедпул“.

10. В кой филм би заменил главния/главната актьор/актриса, за да изпълниш неговата/нейната роля?
Бих искал да вляза в обувките на всички персонажи на Де Ниро, Том Харди, Мел Гибсън, Дензъл Уошингтън… но бих искал да откроя две роли: Касапина Бил на Даниел Дей-Луис в „Бандите на Ню Йорк“ и Макмърфи на Джак Никълсън от „Полет над кукувиче гнездо“.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*