Новините днес

Нашите препоръки за „Киномания“ 2017!

Делят ни две седмици от старта на „Киномания“ 2017. За тридесет и първи път, феновете на доброто кино в България ще имат възможността да гледат на голям екран специална селекция от подбрани заглавия, някои от които за пръв път, а други ще бъдат припомнени в най-добрите условия, в които може да се гледа филм. Разбира се – на кино.

Фестивалът ще се проведе от 16 до 30 ноември в гр. София, като цялата селекция ще бъде пръсната в арт кината из центъра – Люмиер Lidl (Национален дворец на културата), Дом на киното (ул. „Екзарх Йосиф“ 37), Одеон (бул. „Патриарх Евтимий“ 1), Френския институт (пл.“ Славейков“ 3), G8 (ул. „Гладстон“ 8), както и в Euro Cinema (бул. „Александър Стамболийски“ 17). Програмата включва както популярни филми, така и български и анимационни заглавия, а единствената пречка пред това да се изгледат всички е не друга, а времето.

В екипа на нашия сайт вече се водят множество спорове за това какво е задължително за гледане и какво не, като имаме намерението да се пръснем из кината и да обхванем колкото се може повече филми, но все пак успяхме да достигнем до някакъв консенсус и да формираме общи посещения. Специалната ни селекция включва пет филма, както и три допълнителни, които сме гледали многократно през годините, но въпреки това ще гледаме отново на голям екран, за да се потопим в магията на седмото изкуство.

Грабвайте програмата на фестивала и си отбележете нашите препоръки. Сигурни сме, че няма да останете разочаровани!

Формата на водата / The Shape of Water

САЩ, 2017, 120 мин.
режисьор – Гийермо дел Торо

В ролите:
Сали Хоукинс (Илайза Еспозито), Майкъл Шанън (Стрикланд), Ричард Дженкинс (Джайлс), Октавия Спенсър (Зелда), Дъг Джоунс (Човекът Амфибия), Майкъл Щулбарг (Роберт Хофщетлер)

Черпейки вдъхновение от научнофантастичните филми от 50-те години на миналия век, визионерът Гийермо Дел Торо разказва приказка за американска лаборатория, в която учените правят разработка за създаването на кръстоска между човек и риба. Главната героиня, Илайза Еспозито, започва да поддържа странна връзка със създанието, а екипът от учени е разтревожен от зараждащото се приятелство.
Идвайки с музиката на Александър Деспла, „Формата на водата“ е невероятна любовна история, която опиянява с действието си и представя живота по съвсем различен начин. Филмът вече бе гледан от член на нашия екип, а ревюто му говори повече от достатъчно.

Въртележка / Wonder Wheel

САЩ, 2017, 101 мин.
режисьор и сценарист – Уди Алън

в ролите:
Кейт Уинслет (Джини), Джеймс Белуши (Хъмпти), Джуно Темпъл (Каролина), Джъстин Тимбърлейк (Мики Рубин), Макс Казела (Райън)

Какво е „Киномания“ без Уди Алън и какво всъщност е зимата, ако тя не започне с най-новия филм на именития режисьор? „Въртележка“ разказва за четирима герои, чиито съдби се преплитат типично по удиалъновски в увеселителен парк в Кони Айлънд в средата на миналия век. Джини, Хъмпти, Мики и Каролина са коренно различни един от друг, но това не пречи на случайността да ги срещне и да ги хвърли в драматична история за страст, насилие и измяна, като финалът ще предложи на зрителите добре познатата от предишни филми на Алън развръзка, която ще се помни дълго от почитателите му.

Нина Симон / Nina

САЩ-Великобритания, 2016
режисьор и сценарист – Синтия Морт

В ролите:
Зоуи Салдана (Нина Симон), Дейвид Ойелоуо (Клифтън Хендерсън), Роналд Гътман (Хенри Едуардс), Кийт Дейвид (бащата на Клифтън), Ела Джойс (майката на Клифтън), Ела Томас (Лорейн Хенсбъри), Майк Епс (Ричард Прайър), Майкъл Вартан (радио журналист)

Един от най-големите музикални таланти с цели 15 номинации за „Грами“ ще ни хипнотизира с магическия си глас в „Нина Симон„, който ще разгледа не само живота на великата певица, но и нейните политически възгледи. Славата и богатството на Симон, обилно гарнирани с алкохол и изолация, превръщат от нейната личност „висша жрица“ на соул музиката. Във филма се обръща внимание и на нейния най-добър приятел Клифтън Хендерсън, който започва работа като неин асистент и впоследствие превърнал се в неин мениджър. Най-хубавото е, че ще видим Зоуи Салдана в роля, позиционирана извън стандартните за нея фантастични изпълнения.

Сбогом, Кристофър Робин / Goodbye, Christopher Robin

Великобритания, 2017, 107 мин.
режисьор – Саймън Къртис

В ролите:
Донал Глийсън (А. А. Милн), Марго Роби (Дафни Милн), Кели Макдоналд (Олив), Алекс Лоутър (Кристофър Робин на 18), Стивън Кембъл Мур (Ърнест), Уил Тилстън (Кристофър Робин на 8)

Колкото повече, толкова повече! Така казва Мечо Пух, а ние винаги сме били съгласни с него. Как обаче е създаден един от най-обичаните детски герои и защо Мечо Пух е толкова любим на деца и възрастни? Това ще разберем от „Сбогом, Кристофър Робин“ на Саймън Къртис, който представя невероятната история на драматурга А. А. Милн (Донал Глийсън). Милн решава да напише антивоенна книга, но впоследствие сюжетът се променя и така се раждат радостта и мъдростта на преяждащото с мед симпатично мече. Книгата има невиждан успех, а това ще промени изцяло живота на Милн и неговото семейство.

Смъртта на Сталин / The Death of Stalin

Франция-Великобритания-Белгия, 2017, 107 мин.
режисьор – Армандо Янучи

В ролите:
Стийв Бушеми (Никита Хрушчов), Саймън Ръсел Бийл (Лаврентий Берия), Пади Консидайн (Андриев), Рупърт Френд (Василий Сталин), Джейсън Айзъкс (маршал Жуков), Олга Куриленко (Мария Юдина), Майкъл Пейлин (Вячеслав Молотов), Андреа Райзбъро (Светлана Сталин), Джефри Тамбър (Маленков), Дърмът Краули (Каганович), Джералд Лепковски (Леонид Брежнев), Ейдриън Маклафлин (Йосиф Сталин)

Бандата кариеристи, променили изцяло световната история, са обект на изследване в най-новия филм на Армандо Янучи. Няма как да пропуснем филм за Сталин, в който самият Сталин говори на английски език, а алкохолизираният му син Василий и щерката Светлана са поставени в светлината на прожекторите.

Виновният за смъртта на милиони ще бъде изигран от Ейдриън Маклафлин, а събитията, описани във филма, наистина са се случили. Колкото и да не ни се иска.

Специална селекция

 Сиянието / The Shining

САЩ-Великобритания, 1980, 143 мин.
режисьор и продуцент – Станли Кубрик

В ролите:
Джак Никълсън (Джак Торанс), Шели Дювал (Уенди Торанс), Дани Лойд (Дани Торанс), Бари Нелсън (Стюарт Улман), Скатман Кротърс (Дик Халоран)

В година, в която станахме свидетели на куп неуспешни екранизации на книгите на великия Стивън Кинг, „Киномания“ ни дава възможността да гледаме за пръв път на кино шедьовъра „Сиянието“ на Станли Кубрик, в който Джак Никълсън разкрива пълния си актьорски потенциал. Каквото и да напишем за „Сиянието“, то ще бъде безкрайно малко, така че предпочитаме да отидем и да се потопим в лабиринта от безкрайни коридори, заключени врати и помещения без изход и след това да бъдем вечно благодарни, че сме имали възможността да гледаме класическа история, прожектирана върху бялото платно. „Сиянието“ е филм, който е повече от задължителен!

Блейд Рънър / Blade Runner (The Final Cut)

САЩ, 1982-2007, 117 мин.
режисьор – Ридли Скот

в ролите:
Харисън Форд (Рик Декард), Рутгер Хауер (Рой Бати), Шон Йънг (Рейчъл), Едуард Джеймс Олмос (Гаф), М. Емет Уолш (Брайънт), Дарил Хана (Прис), Джоана Касиди (Зора)

Най-значимият носител на сайбърпънк влиянието несъмнено е „Блейд Рънър“ на Ридли Скот, адаптиран от „Сънуват ли андроидите електроовце?“ на Филип К. Дик. Само преди месец гледахме продължението „Блейд Рънър 2049“, а сега ще имаме възможността да се насладим на Рик Декард в т.нар. „Final Cut“, който представлява и най-пълната версия на филма от всички, появявали се до този момент. Самият Ридли Скот препоръчва да се гледа именно този вариант, а дали Декард е андроид – предстои да разберем. Подгответе не само очите си, но ушите си – музиката на Вангелис заслужава своето специално отношение.

Среднощен каубой / Midnight Cowboy

САЩ, 1969, 113 мин.
режисьор – Джон Шлезинджър

в ролите:
Дъстин Хофман (Рацо), Джон Войт (Джо Бък), Силвия Майлс (Кас), Джон Макгайвър (г-н О’Даниъл), Бренда Вакаро (Шърли), Вива (Гретел Макалбъртсън)

Джо Бък е последният градски каубой, който се опитва да постигне своята мечта през 60-те години на миналия век. Идващ в Ню Йорк от Тексас, Бък започва работа като жиголо, но открива свят, който не се нуждае от подобни услуги.

Джон Шлезинджър създава визия, в която нуждата засенчва всички емоции, а мейнстрийм киното отдава почит на новаторския подход в режисурата, оформяйки нов Холивуд и ново независимо кино.

Цялата програма на „Киномания“ може да бъде видяна в официалния сайт на фестивала.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*